loading...

آموزش کسب درآمد اینترنتی و کسب ثروت

بازدید : 22
جمعه 17 آذر 1402 زمان : 16:08

نوع جدیدی از کسب درآمد امروزه سر و صدای زیادی به پا کرده که من فکر می‌کنم کسی نیست که اشتیاقی برای امتحان کردن آن را نداشته باشد! فکرش را بکنید بتوانید با قدرت نامحدود اینترنت و کمترین هزینه برای تبلیغات گوگل کسب و کار خود را در یک منطقه وسیع یا سراسر دنیا به مردم معرفی کنید؛ بله این شکل تجارت کسب و کار اینترنتی نام دارد! با کسب درآمد اینترنتی تقریباً مانعی بر سر راه شما وجود ندارد و می‌توانید پیشرفت بی‌انتهایی را تجربه کنید.

برای داشتن کسب و کار اینترنتی موفق چه گام‌هایی باید برداشت؟

داشتن کسب و کار اینترنتی برنامه‌ریزی‌شده و هوشمند مراحلی دارد که با رعایت درست و اصولی آن‌ها می‌توانید رؤیای پیشرفت برند خود را محقق کنید و در فضای بی‌کران اینترنت شناخته شوید؛ توضیح این مراحل در زیر آمده است:

مشتری خود را بشناسید.

اگر قصد راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی دارید یا می‌خواهید در کنار تجارت حضوری کسب و کار اینترنتی هم داشته باشید برای مثال در بوتیک لباس‌فروشی خود مشغول هستید اما تمایل دارید برای کسب درآمد بیشتر یک پیج تجاری فروش لباس هم در اینستاگرام ایجاد کنید ابتدا باید مشتری خود را دقیق بشناسید؛ شناخت دقیق مشتری یعنی انجام تحقیقات بازاری گسترده برای آگاهی کامل از تیپ شخصیتی، جنسیت، سن، نیازها و علایق مشتری. با احاطه کامل روی شخصیت مخاطب متوجه می‌شوید چه چیزی کسب و کار شما را از رقیب‌هایتان جلو می‌اندازد.

برای این کار ترفندهای مختلفی وجود دارد؛ می‌توانید با ایمیل، نظرسنجی در وب‌سایت یا صفحات اجتماعی خود با افراد ارتباط برقرار کنید و خیلی روشن و صریح خواسته‌های آن‌ها را بشناسید.

راه حل‌های مشکلات مشتریان خود را پیدا کنید.

وقتی کامل مخاطب خود و این که چه چیزهایی نیاز دارد را شناختید حالا وقتش رسیده که مشکلات او را حل کنید. طبیعتاً موانع زیادی پیش روی مشتری قرار دارد؛ برای مثال خانه‌اش مسیر زیادی تا فروشگاه دارد و این مسئله او را برای خرید محدود کرده است یا مثلاً مدل لباسی که او می‌خواهد در فروشگاه محل زندگی‌اش پیدا نمی‌شود! این مشکلات برای شما فرصت‌های خوبی به شمار می‌آیند تا با ایجاد یک فروشگاه اینترنتی متنوع و باکیفیت هم مسیر را برای مخاطبان هموار کنید هم آن‌ها را به مشتریان دائم و وفادار فروشگاه خود تبدیل سازید؛ البته یادتان باشد اعتمادسازی یک از شروط تجارت آنلاین است!

حجم ترافیک را به سمت وب‌سایت تجاری خود افزایش دهید.

الان به جایی رسیده‌اید که فروشگاهتان ایجاد شده و مشتریان خود را پیدا کرده‌اید؛ حالا باید کسب و کار اینترنتی خود را توسعه دهید و رونق کسب و کار تنها با تبلیغات حرفه‌ای و هدایت ترافیک بالا به فروشگاه امکان‌پذیر است. برای تبلیغ کسب و کار از هیچ چیز دریغ نکنید؛ بازاریابی برند خود را در هرجایی که حضور کاربران حجم بالایی دارد انجام دهید.

یکی از بهترین راه‌های تبلیغات استفاده از صفحات اجتماعی یا وبلاگ‌ شخصی است. همچنین می‌توانید پیشنهادهای طلایی بدهید؛ یعنی مثلاً یک کتاب الکترونیکی مفید و رایگان را در وب‌سایت یا رسانه‌های خود مطرح کنید و افراد را به ثبت نام در لیست ایمیلتان ترغیب سازید. این لیست ایمیل که باید داشته باشید جهت بازاریابی کسب و کار، آموزش و ایجاد ارتباط با مشتریان لازم است. تا حد ممکن وب‌سایت فروش خود را در شبکه‌های مختلف آنلاین، فهرست نظرسنجی‌ها و... عنوان کنید. هرچه بیشتر تلاش کنید تا شناخته شوید، به همین میزان مشتری بیشتری جذاب خواهید کرد و موتور جستجو ترافیک زیادی را برای فروشگاه شما مهیا می‌کند.

یک روش آسان برای پرداخت هزینه خرید فراهم کنید.

اگر می‌خواهید مشتری پس از خرید از فروشگاهتان باز هم بعدها وب‌سایت شما را انتخاب کند پس تا حد ممکن باید شرایط را برای او آسان کنید. یکی از مهمترین بخش‌های خرید اینترنتی قسمت پرداخت هزینه است؛ بهترین روش واریز پول را برای مشتری قرار دهید. می‌توانید از وب‌سایت‌های معتبر و بین‌المللی مثل Shopify یا Paypal استفاده کنید.

نحوه کیفیت و عملکرد وب‌سایت فروشگاهی خود را با ابزارهای وبمستر بسنجید.

اگر درباره گوگل‌وبمستر شنیده باشید حتماً می‌دانید یکی از ابزارهای قدرتمند گوگل است که به ما در مدیریت و بهینه‌سازی وب‌سایت کمک می‌کند؛ به عبارتی با این آپشن متوجه می‌شوید که سایت شما از نظر گوگل چگونه است و چه کارهایی باید انجام دهید تا کیفیت سایتتان ارتقا پیدا کند. بنابراین اگر قصد دارید به شکل جدی یک کسب و کار اینترنتی پیشرفته داشته باشید حتماً از گوگل‌وبمستر استفاده کنید.

به‌طور خلاصه می‌گوییم که یک سری نکات را باید در نظر داشته باشید تا سایت شما در رنکینگ بالای گوکل قرار بگیرد؛ اول این که حتماً در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید و بر ابزارهای مطالعه کلمات کلیدی مسلط باشید. به هر شکلی تولید محتوا انجام می‌دهید کیفیت و جذب مخاطب را فراموش نکنید. فراموش نکنید برای این که کیفیت سایت شما حفظ شود باید تعداد لینک‌های هدایت‌کننده کاربر را به حداقل برسانید تا گیج و خسته نشود. اگر به همین شکل منطقی جلو بروید و سایت خود را با گوگل تأیید کنید مطمئن باشید می‌توانید در زمره بهترین فروشگاه‌های اینترنتی قرار بگیرید.

بازاریابی خود را به روش‌های مختلف انجام دهید.

کسب درآمد آنلاین به پویایی و تحرک نیاز دارد؛ درواقع برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی خوب و شناخته‌شده باید سعی کنید هر روش تبلیغی را تست کنید تا ببینید کدام شیوه بهتر شما را به هدف نزدیک می‌کند. توصیه می‌کنیم از تبلیغات فیس‌بوک استفاده کنید. فیس‌بوک این امکان را به شما می‌دهد تا چند تبلیغ را همزمان باهم اجرا کنید و متوجه شوید افراد به کدام یک از تبلیغات بهتر پاسخ می‌دهند به عبارتی در خلال همین اشکال مختلف بازاریابی درمی‌یابید نرخ تبدیل شما چقدر است؛ یعنی چند نفر از افرادی که به وب‌سایت شما وارد می‌شوند از پیشنهادتان استقبال می‌کنند و محصول شما را می‌خرند.

پشتیبانی و کمک گرفتن را فراموش نکنید.

امروزه ما بیشتر کارهای اینترنتی را خودمان انجام می‌دهیم و راحت از پس آن‌ها برمی‌آییم؛ اما گاهی در کار با چالش‌های سختی روبه‌رو می‌شویم که نمی‌توانیم به تنهایی آن‌ها را حل کنیم بلکه به یک شخص متخصص نیاز داریم که دست ما را در این وضعیت بگیرد. خب این اشکالی ندارد؛ همه که برنامه‌نویس کامیپوتر نیستند! هر کدام از ما در یک زمینه توانایی و خلاقیت داریم؛ مثلاً ممکن است شما در خدمات فروش و جذب مشتری نابغه باشید اما وقتی یک مشکل فنی یا مربوط به سئو در سایتتان پدیدار می‌شود ندانید که چه کار باید انجام دهید. در این زمان‌ها مکث نکنید و حتماً از یک متخصص کمک بگیرید تا کیفیت کسب و کار اینترنتی که دارید افت نکند!

شاید پیش آمده باشد وقتی در گوگل سرچ می‌کردید نام دایان‌افیلیت را دیده باشید؛ دایان یکی از بهترین وب‌سایت‌های ایران است که سال‌هاست در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت دارد. این وب‌سایت بهترین آموزش‌های کسب درآمد اینترنتی را در زمینه‌های مختلف همکاری در فروش، بازاریابی دیجیتال شبکه‌های اجتماعی و... دربرگرفته است و یک منبع غنی برای کسب اطلاعات محسوب می‌شود. اگر تشنه آشنایی با علم شیرین کسب و کار آنلاین هستید دایان‌افیلیت بهترین راهنما برای شماست!

آشنایی با چند حقیقت جالب برای داشتن کسب و کار اینترنتی موفق

حالا که با مراحل بنا کردن یک کسب و کار اینترنتی موفق آشنا شدید بیایید گریزی هم به حقایق آن بزنیم. تجارت الکترونیک به گونه‌ای طراحی شده که شما باید هر لحظه برای ارتقای سطح کیفی آن تلاش کنید؛ یعنی چه؟ ببینید راه‌اندازی فروشگاه آنلاین و مشغول شدن در آن خیلی سخت و پیچیده نیست؛ ولی یک روحیه باانرژی و شاداب لازم دارد که یک لحظه از آن غافل نشود. خیلی اوقات دیده شده افراد باتجربه‌ای که مدت زیادی است یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کرده‌اند به مرور زمان تنبل شدند و در به‌روز کردن سایت خود غفلت کردند.

از آنجایی که دهکده جهانی اینترنت خود مدام در حال پیشرفت است پس باید فروشگاه‌ اینترنتی خود را مداوم آپدیت کنید و آن‌ را از آپشن‌های جدید تجارت دیجیتال بهره‌مند سازید تا رقبا از شما جلو نیفتند.

کسب و کارهای آنلاین موفق به سرعت رشد می‌کنند.

ما نمی‌گوییم یک‌شبه باید موفق شوید چون اصلاً چنین چیزی امکان ندارد؛ اما اگر یک یا دو سال است که فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کرده‌اید اما هنوز تغییر مثبتی در آن اتفاق نیفتاده پس لازم است که الگوی کار خود را ارزیابی کنید. شاید لازم باشد در شیوه تبلیغات خود تجدیدنظر کنید یا این که اصلاً محصول دیگری را برای تجارت و فروش برگزینید.

کسب و کارهای آنلاین موفق "تسلیم شدن" را بلدند.

ریسک کردن بخشی از مسیر موفقیت در کسب و کارهاست؛ اما بخش دیگری به تسلیم شدن به‌موقع اختصاص دارد. در کسب و کار اینترنتی باید روحیه منطقی و انعطاف‌پذیری داشته باشید؛ گاهی لازم است از یک موقعیت خوب بگذرید یا از یک سرمایه‌گذاری بزرگ چشم‌پوشی کنید. این تسلیم شدن مربوط به هر استراتژی می‌تواند باشد؛ اما به معنی پذیرش ضعف و شکست در شما نیست بلکه برعکس نشان‌دهنده تدبیر و درایت شما برای حفظ اعتبارموقعیت اقتصادیتان است که ضرر نکنید.

یکی از سلاح‌های کلیدی کسب و کارهای آنلاین موفق رسانه‌های اجتماعی هستند.

هر چقدر هم فروشگاه آنلاین بزرگ و پیشرفته‌ای داشته باشید بدون استفاده از شبکه‌های اجتماعی شانس چندانی نخواهید داشت! آمارها نشان دادند بیشتر ترافیک‌های ورودی به وب‌سایت‌ها از طریق رسانه‌هایی مثل اینستاگرام تأمین شده است؛ پس اگر واقعاً می‌خواهید یک کسب و کار اینترنتی فوق‌العاده و پردرآمد داشته باشید حتماً روی تبلیغات رسانه‌ای هم سرمایه‌گذاری کنید.

کسب درآمد تجارت‌های آنلاین موفق آنچنان غیرفعال نیست!

در کسب و کار اینترنتی محدودیت مکانی و زمانی ندارید؛ می‌توانید هر جایی که دلتان می‌خواهد حضور داشته باشید یا هر ساعتی از روز که راحتید به کار و درآمدزایی اختصاص دهید. تجارت دیجیتال با مشاغل سنتی فاصله زیادی دارد و در این شکل فعالیت می‌توانید در حالی که در ساحل دراز کشیده‌اید و یک نوشیدنی خنک استوایی در دست گرفتید با لپ‌تاب خود مشغول به کار باشید.

اما در اینجا یک نکته مهم وجود دارد. همه می‌دانیم که رسیدن به موفقیت بهای زیادی می‌خواهد؛ مثلاً نظارت بر خیلی از پروژه‌های مدیریتی شرکت‌های بزرگ ممکن است تا ده ساعت از روز زمان ببرد که قطعاً خستگی دارد. این یعنی در کنار راحتی و لذتی که از کار آنلاین می‌برید اگر بخواهید موفق و منحصر باشید باید زحمت بکشید و پستی بلندی‌های زیادی را تحمل کنید تا به آن قله خوشبختی که برای خود تعیین کرده‌اید برسید.

تولید محتوای دیجیتالی ارزشمند یکی از حقایق کسب و کارهای آنلاین موفق است.

کسب و کارهای اینترنتی ارزش تولید محتوا را خوب درک کرده‌اند؛ به عبارتی اگر قصد راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین را دارید تولید محتوا را فراموش نکنید. اصلاً فروش و تجارت الکترونیک با خلق محتواهای جذاب و تأثیرگذار شناخته می‌شود. هر کسب و کاری محتوای مناسب خودش را می‌طلبد؛ اگر در وب‌سایت فعالیت دارید محتوای متنی بهترین شیوه است اما اگر یوتیوبر هستید قطعاً باید با تولید محتوای ویدیویی آشنا باشید. به هر حال تولید محتوا به هر شکلی که باشد قبل از شروع کار باید کامل فوت و فن آن را مطالعه کنید.

نقش تبلیغات گوگل در کسب و کار اینترنتی

قطعاً همه دوست داریم محصولات ما در بهترین زمان برای مخاطبان هدف نمایش داده شود. خب از چه راهی می‌توانیم این مسئله را امکان‌پذیر کنیم؟ با کمک تبلیغات گوگل یا گوگل ادز. تبلیغات گوگل نوعی روش پرداخت به ازای کلیک است؛ به این معنا که فقط زمانی شما هزینه پرداخت می‌کنید که مشتری روی تبلیغ شما کلیک کند پس اینطور که معلوم است روش ارزان و به‌صرفه‌ای تلقی می‌شود. حالا این که چطور تبلیغات شما در صفحه نمایش موتور جستجو مشخص می‌شوند مربوط به زمانی است که کاربر کلمات کلیدی مورد نظر شما را در گوکل سرچ کند تا به تبلیغات شما برسد.

به تبلیغات شما در گوگل بر اساس حداکثر هزینه پیشنهادی شما، کیفیت و اطلاعات اضافی مثل لینک، شماره تلفن و... امتیاز تعلق می‌گیرد.

سخن پایانی

راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی با این که خیلی چالش دارد اما جالب هم است. اگر از یک روحیه شاد و رقابتی برخوردار هستید وارد این حرفه شوید؛ چون باید بتوانید محدودیت‌هایی که سر راه کسب درآمد اینترنتی قرار دارد را بپذیرید و در طراحی انواع تبلیغات رسانه‌ای مثل تبلیغات تلگرامی یا تبلیغات گوگل خلاق و کوشا باشید. بنابراین خوب فکر کنید؛ مطمئن باشید اگر هم این مسیر را انتخاب کنید پشیمان نمی‌شوید!

نوع جدیدی از کسب درآمد امروزه سر و صدای زیادی به پا کرده که من فکر می‌کنم کسی نیست که اشتیاقی برای امتحان کردن آن را نداشته باشد! فکرش را بکنید بتوانید با قدرت نامحدود اینترنت و کمترین هزینه برای تبلیغات گوگل کسب و کار خود را در یک منطقه وسیع یا سراسر دنیا به مردم معرفی کنید؛ بله این شکل تجارت کسب و کار اینترنتی نام دارد! با کسب درآمد اینترنتی تقریباً مانعی بر سر راه شما وجود ندارد و می‌توانید پیشرفت بی‌انتهایی را تجربه کنید.

برای داشتن کسب و کار اینترنتی موفق چه گام‌هایی باید برداشت؟

داشتن کسب و کار اینترنتی برنامه‌ریزی‌شده و هوشمند مراحلی دارد که با رعایت درست و اصولی آن‌ها می‌توانید رؤیای پیشرفت برند خود را محقق کنید و در فضای بی‌کران اینترنت شناخته شوید؛ توضیح این مراحل در زیر آمده است:

مشتری خود را بشناسید.

اگر قصد راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی دارید یا می‌خواهید در کنار تجارت حضوری کسب و کار اینترنتی هم داشته باشید برای مثال در بوتیک لباس‌فروشی خود مشغول هستید اما تمایل دارید برای کسب درآمد بیشتر یک پیج تجاری فروش لباس هم در اینستاگرام ایجاد کنید ابتدا باید مشتری خود را دقیق بشناسید؛ شناخت دقیق مشتری یعنی انجام تحقیقات بازاری گسترده برای آگاهی کامل از تیپ شخصیتی، جنسیت، سن، نیازها و علایق مشتری. با احاطه کامل روی شخصیت مخاطب متوجه می‌شوید چه چیزی کسب و کار شما را از رقیب‌هایتان جلو می‌اندازد.

برای این کار ترفندهای مختلفی وجود دارد؛ می‌توانید با ایمیل، نظرسنجی در وب‌سایت یا صفحات اجتماعی خود با افراد ارتباط برقرار کنید و خیلی روشن و صریح خواسته‌های آن‌ها را بشناسید.

راه حل‌های مشکلات مشتریان خود را پیدا کنید.

وقتی کامل مخاطب خود و این که چه چیزهایی نیاز دارد را شناختید حالا وقتش رسیده که مشکلات او را حل کنید. طبیعتاً موانع زیادی پیش روی مشتری قرار دارد؛ برای مثال خانه‌اش مسیر زیادی تا فروشگاه دارد و این مسئله او را برای خرید محدود کرده است یا مثلاً مدل لباسی که او می‌خواهد در فروشگاه محل زندگی‌اش پیدا نمی‌شود! این مشکلات برای شما فرصت‌های خوبی به شمار می‌آیند تا با ایجاد یک فروشگاه اینترنتی متنوع و باکیفیت هم مسیر را برای مخاطبان هموار کنید هم آن‌ها را به مشتریان دائم و وفادار فروشگاه خود تبدیل سازید؛ البته یادتان باشد اعتمادسازی یک از شروط تجارت آنلاین است!

حجم ترافیک را به سمت وب‌سایت تجاری خود افزایش دهید.

الان به جایی رسیده‌اید که فروشگاهتان ایجاد شده و مشتریان خود را پیدا کرده‌اید؛ حالا باید کسب و کار اینترنتی خود را توسعه دهید و رونق کسب و کار تنها با تبلیغات حرفه‌ای و هدایت ترافیک بالا به فروشگاه امکان‌پذیر است. برای تبلیغ کسب و کار از هیچ چیز دریغ نکنید؛ بازاریابی برند خود را در هرجایی که حضور کاربران حجم بالایی دارد انجام دهید.

یکی از بهترین راه‌های تبلیغات استفاده از صفحات اجتماعی یا وبلاگ‌ شخصی است. همچنین می‌توانید پیشنهادهای طلایی بدهید؛ یعنی مثلاً یک کتاب الکترونیکی مفید و رایگان را در وب‌سایت یا رسانه‌های خود مطرح کنید و افراد را به ثبت نام در لیست ایمیلتان ترغیب سازید. این لیست ایمیل که باید داشته باشید جهت بازاریابی کسب و کار، آموزش و ایجاد ارتباط با مشتریان لازم است. تا حد ممکن وب‌سایت فروش خود را در شبکه‌های مختلف آنلاین، فهرست نظرسنجی‌ها و... عنوان کنید. هرچه بیشتر تلاش کنید تا شناخته شوید، به همین میزان مشتری بیشتری جذاب خواهید کرد و موتور جستجو ترافیک زیادی را برای فروشگاه شما مهیا می‌کند.

یک روش آسان برای پرداخت هزینه خرید فراهم کنید.

اگر می‌خواهید مشتری پس از خرید از فروشگاهتان باز هم بعدها وب‌سایت شما را انتخاب کند پس تا حد ممکن باید شرایط را برای او آسان کنید. یکی از مهمترین بخش‌های خرید اینترنتی قسمت پرداخت هزینه است؛ بهترین روش واریز پول را برای مشتری قرار دهید. می‌توانید از وب‌سایت‌های معتبر و بین‌المللی مثل Shopify یا Paypal استفاده کنید.

نحوه کیفیت و عملکرد وب‌سایت فروشگاهی خود را با ابزارهای وبمستر بسنجید.

اگر درباره گوگل‌وبمستر شنیده باشید حتماً می‌دانید یکی از ابزارهای قدرتمند گوگل است که به ما در مدیریت و بهینه‌سازی وب‌سایت کمک می‌کند؛ به عبارتی با این آپشن متوجه می‌شوید که سایت شما از نظر گوگل چگونه است و چه کارهایی باید انجام دهید تا کیفیت سایتتان ارتقا پیدا کند. بنابراین اگر قصد دارید به شکل جدی یک کسب و کار اینترنتی پیشرفته داشته باشید حتماً از گوگل‌وبمستر استفاده کنید.

به‌طور خلاصه می‌گوییم که یک سری نکات را باید در نظر داشته باشید تا سایت شما در رنکینگ بالای گوکل قرار بگیرد؛ اول این که حتماً در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید و بر ابزارهای مطالعه کلمات کلیدی مسلط باشید. به هر شکلی تولید محتوا انجام می‌دهید کیفیت و جذب مخاطب را فراموش نکنید. فراموش نکنید برای این که کیفیت سایت شما حفظ شود باید تعداد لینک‌های هدایت‌کننده کاربر را به حداقل برسانید تا گیج و خسته نشود. اگر به همین شکل منطقی جلو بروید و سایت خود را با گوگل تأیید کنید مطمئن باشید می‌توانید در زمره بهترین فروشگاه‌های اینترنتی قرار بگیرید.

بازاریابی خود را به روش‌های مختلف انجام دهید.

کسب درآمد آنلاین به پویایی و تحرک نیاز دارد؛ درواقع برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی خوب و شناخته‌شده باید سعی کنید هر روش تبلیغی را تست کنید تا ببینید کدام شیوه بهتر شما را به هدف نزدیک می‌کند. توصیه می‌کنیم از تبلیغات فیس‌بوک استفاده کنید. فیس‌بوک این امکان را به شما می‌دهد تا چند تبلیغ را همزمان باهم اجرا کنید و متوجه شوید افراد به کدام یک از تبلیغات بهتر پاسخ می‌دهند به عبارتی در خلال همین اشکال مختلف بازاریابی درمی‌یابید نرخ تبدیل شما چقدر است؛ یعنی چند نفر از افرادی که به وب‌سایت شما وارد می‌شوند از پیشنهادتان استقبال می‌کنند و محصول شما را می‌خرند.

پشتیبانی و کمک گرفتن را فراموش نکنید.

امروزه ما بیشتر کارهای اینترنتی را خودمان انجام می‌دهیم و راحت از پس آن‌ها برمی‌آییم؛ اما گاهی در کار با چالش‌های سختی روبه‌رو می‌شویم که نمی‌توانیم به تنهایی آن‌ها را حل کنیم بلکه به یک شخص متخصص نیاز داریم که دست ما را در این وضعیت بگیرد. خب این اشکالی ندارد؛ همه که برنامه‌نویس کامیپوتر نیستند! هر کدام از ما در یک زمینه توانایی و خلاقیت داریم؛ مثلاً ممکن است شما در خدمات فروش و جذب مشتری نابغه باشید اما وقتی یک مشکل فنی یا مربوط به سئو در سایتتان پدیدار می‌شود ندانید که چه کار باید انجام دهید. در این زمان‌ها مکث نکنید و حتماً از یک متخصص کمک بگیرید تا کیفیت کسب و کار اینترنتی که دارید افت نکند!

شاید پیش آمده باشد وقتی در گوگل سرچ می‌کردید نام دایان‌افیلیت را دیده باشید؛ دایان یکی از بهترین وب‌سایت‌های ایران است که سال‌هاست در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت دارد. این وب‌سایت بهترین آموزش‌های کسب درآمد اینترنتی را در زمینه‌های مختلف همکاری در فروش، بازاریابی دیجیتال شبکه‌های اجتماعی و... دربرگرفته است و یک منبع غنی برای کسب اطلاعات محسوب می‌شود. اگر تشنه آشنایی با علم شیرین کسب و کار آنلاین هستید دایان‌افیلیت بهترین راهنما برای شماست!

آشنایی با چند حقیقت جالب برای داشتن کسب و کار اینترنتی موفق

حالا که با مراحل بنا کردن یک کسب و کار اینترنتی موفق آشنا شدید بیایید گریزی هم به حقایق آن بزنیم. تجارت الکترونیک به گونه‌ای طراحی شده که شما باید هر لحظه برای ارتقای سطح کیفی آن تلاش کنید؛ یعنی چه؟ ببینید راه‌اندازی فروشگاه آنلاین و مشغول شدن در آن خیلی سخت و پیچیده نیست؛ ولی یک روحیه باانرژی و شاداب لازم دارد که یک لحظه از آن غافل نشود. خیلی اوقات دیده شده افراد باتجربه‌ای که مدت زیادی است یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کرده‌اند به مرور زمان تنبل شدند و در به‌روز کردن سایت خود غفلت کردند.

از آنجایی که دهکده جهانی اینترنت خود مدام در حال پیشرفت است پس باید فروشگاه‌ اینترنتی خود را مداوم آپدیت کنید و آن‌ را از آپشن‌های جدید تجارت دیجیتال بهره‌مند سازید تا رقبا از شما جلو نیفتند.

کسب و کارهای آنلاین موفق به سرعت رشد می‌کنند.

ما نمی‌گوییم یک‌شبه باید موفق شوید چون اصلاً چنین چیزی امکان ندارد؛ اما اگر یک یا دو سال است که فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کرده‌اید اما هنوز تغییر مثبتی در آن اتفاق نیفتاده پس لازم است که الگوی کار خود را ارزیابی کنید. شاید لازم باشد در شیوه تبلیغات خود تجدیدنظر کنید یا این که اصلاً محصول دیگری را برای تجارت و فروش برگزینید.

کسب و کارهای آنلاین موفق "تسلیم شدن" را بلدند.

ریسک کردن بخشی از مسیر موفقیت در کسب و کارهاست؛ اما بخش دیگری به تسلیم شدن به‌موقع اختصاص دارد. در کسب و کار اینترنتی باید روحیه منطقی و انعطاف‌پذیری داشته باشید؛ گاهی لازم است از یک موقعیت خوب بگذرید یا از یک سرمایه‌گذاری بزرگ چشم‌پوشی کنید. این تسلیم شدن مربوط به هر استراتژی می‌تواند باشد؛ اما به معنی پذیرش ضعف و شکست در شما نیست بلکه برعکس نشان‌دهنده تدبیر و درایت شما برای حفظ اعتبارموقعیت اقتصادیتان است که ضرر نکنید.

یکی از سلاح‌های کلیدی کسب و کارهای آنلاین موفق رسانه‌های اجتماعی هستند.

هر چقدر هم فروشگاه آنلاین بزرگ و پیشرفته‌ای داشته باشید بدون استفاده از شبکه‌های اجتماعی شانس چندانی نخواهید داشت! آمارها نشان دادند بیشتر ترافیک‌های ورودی به وب‌سایت‌ها از طریق رسانه‌هایی مثل اینستاگرام تأمین شده است؛ پس اگر واقعاً می‌خواهید یک کسب و کار اینترنتی فوق‌العاده و پردرآمد داشته باشید حتماً روی تبلیغات رسانه‌ای هم سرمایه‌گذاری کنید.

کسب درآمد تجارت‌های آنلاین موفق آنچنان غیرفعال نیست!

در کسب و کار اینترنتی محدودیت مکانی و زمانی ندارید؛ می‌توانید هر جایی که دلتان می‌خواهد حضور داشته باشید یا هر ساعتی از روز که راحتید به کار و درآمدزایی اختصاص دهید. تجارت دیجیتال با مشاغل سنتی فاصله زیادی دارد و در این شکل فعالیت می‌توانید در حالی که در ساحل دراز کشیده‌اید و یک نوشیدنی خنک استوایی در دست گرفتید با لپ‌تاب خود مشغول به کار باشید.

اما در اینجا یک نکته مهم وجود دارد. همه می‌دانیم که رسیدن به موفقیت بهای زیادی می‌خواهد؛ مثلاً نظارت بر خیلی از پروژه‌های مدیریتی شرکت‌های بزرگ ممکن است تا ده ساعت از روز زمان ببرد که قطعاً خستگی دارد. این یعنی در کنار راحتی و لذتی که از کار آنلاین می‌برید اگر بخواهید موفق و منحصر باشید باید زحمت بکشید و پستی بلندی‌های زیادی را تحمل کنید تا به آن قله خوشبختی که برای خود تعیین کرده‌اید برسید.

تولید محتوای دیجیتالی ارزشمند یکی از حقایق کسب و کارهای آنلاین موفق است.

کسب و کارهای اینترنتی ارزش تولید محتوا را خوب درک کرده‌اند؛ به عبارتی اگر قصد راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین را دارید تولید محتوا را فراموش نکنید. اصلاً فروش و تجارت الکترونیک با خلق محتواهای جذاب و تأثیرگذار شناخته می‌شود. هر کسب و کاری محتوای مناسب خودش را می‌طلبد؛ اگر در وب‌سایت فعالیت دارید محتوای متنی بهترین شیوه است اما اگر یوتیوبر هستید قطعاً باید با تولید محتوای ویدیویی آشنا باشید. به هر حال تولید محتوا به هر شکلی که باشد قبل از شروع کار باید کامل فوت و فن آن را مطالعه کنید.

نقش تبلیغات گوگل در کسب و کار اینترنتی

قطعاً همه دوست داریم محصولات ما در بهترین زمان برای مخاطبان هدف نمایش داده شود. خب از چه راهی می‌توانیم این مسئله را امکان‌پذیر کنیم؟ با کمک تبلیغات گوگل یا گوگل ادز. تبلیغات گوگل نوعی روش پرداخت به ازای کلیک است؛ به این معنا که فقط زمانی شما هزینه پرداخت می‌کنید که مشتری روی تبلیغ شما کلیک کند پس اینطور که معلوم است روش ارزان و به‌صرفه‌ای تلقی می‌شود. حالا این که چطور تبلیغات شما در صفحه نمایش موتور جستجو مشخص می‌شوند مربوط به زمانی است که کاربر کلمات کلیدی مورد نظر شما را در گوکل سرچ کند تا به تبلیغات شما برسد.

به تبلیغات شما در گوگل بر اساس حداکثر هزینه پیشنهادی شما، کیفیت و اطلاعات اضافی مثل لینک، شماره تلفن و... امتیاز تعلق می‌گیرد.

سخن پایانی

راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی با این که خیلی چالش دارد اما جالب هم است. اگر از یک روحیه شاد و رقابتی برخوردار هستید وارد این حرفه شوید؛ چون باید بتوانید محدودیت‌هایی که سر راه کسب درآمد اینترنتی قرار دارد را بپذیرید و در طراحی انواع تبلیغات رسانه‌ای مثل تبلیغات تلگرامی یا تبلیغات گوگل خلاق و کوشا باشید. بنابراین خوب فکر کنید؛ مطمئن باشید اگر هم این مسیر را انتخاب کنید پشیمان نمی‌شوید!

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
کسب درآمد اینترنتی ، کسب و کار خانگی ، استخدام ، کاریابی ، همکاری در فروش ، کسب درآمد از کلیک ، رپورتاژ آگهی ،
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 117
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 75
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 202
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 290
  • بازدید ماه : 383
  • بازدید سال : 1168
  • بازدید کلی : 9732
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی