loading...

آموزش کسب درآمد اینترنتی و کسب ثروت

بازدید : 27
شنبه 18 آذر 1402 زمان : 15:22

بحران های رو به رشد جهانی در زمینه ی کسب و کار مانند ویروس کرونا، افراد زیادی را به فکر استخدام در ادارات دولتی و یا سازمان های خصوصی انداخته است؛ ولی آیا همه شانس استخدام در یک اداره را دارند؟ در این جاست که لزوم راه اندازی یک کسب و کار شخصی به شدت احساس می شود. این کسب وکار باید توانایی توسعه و درآمدزایی را داشته باشد. کسب و کار خانگی یکی از همین درآمدزایی هاست.

این مقاله برای زنان خانه دار و یا دانشجویانی که خواهان کار پاره وقت، کارمندان و یا افراد بیکاری که در منزل، و جویای کار هستند نوشته شده است. ما در این مقاله به عنوان یک راهنما و معلم صفر تا صد راه اندازی کسب و کار خانگی را آموزش می دهیم. در ادامه ی مقاله همراه باشید.

کسب و کار خانگی چیست؟

در کسب و کار خانگی فرد می تواند شغل خود را در منزل انجام دهد و یا اقدام به کارآفرینی نماید. در واقع می توان گفت به هرگونه فعالیت اقتصادی در منزل که منجر به درآمدزایی شود، کسب و کار خانگی می گوییم.

چرا کار در منزل؟

زمانی که از کارآفرینی و یا درآمد زایی صحبت می شود اغلب مردم به مشاغل خارج از منزل و یا همان مشاغل سخت و فرسوده فکر می کنند در حالی که امروزه به دلیل رشد و پیشرفت تکنولوژی خبری از مشاغل سخت و طاقت فرسا نیست.

امروزه می توان در منزل به درآمدزایی رسید. به دلیل ظرفیت و تنوع بالای مشاغل خانگی، بسیاری از مردم جهان از همین کسب و کار های خانگی به درآمدزایی رسیده اند. در ایران نیز کسب و کار خانگی سابقه ی قدیمی دارد و می توان گفت زنان روستایی جزو اولین افراد در حوزه ی راه اندازی کسب و کار های خانگی هستند.

زنان و دختران روستایی با تولید صنایع دستی، بافت فرش و گلیم و یا تولید محصولات لبنی و فروش آن به شهر پرچمدار راه اندازی کسب و کار خانگی هستند.

در کسب و کار خانگی می توان از کاری که از آن لذت می بریم به درآمد برسیم.

کسب و کار در منزل یک نوع سرمایه گذاری محسوب می شود زیرا از منزل خود می توان به عنوان یک پایگاه و یا دفتر برای راه اندازی کسب و کار استفاده کرد.

برخی از مشاغل خانگی که به صورت آنلاین نیز فعالیت می کنند بدون آنکه جنس زیادی خریداری کنند و انبار کنند اقدام به فروش محصولات خود در منزل می نمایند.

مزایای کسب و کار خانگی

راه اندازی یک کسب و کار آن هم از نوع خانگی به طور طبیعی طرفداران و مخالفان خودش را دارد. اما دو فاکتوری که هم موافقان و هم مخالفان بر آن اتفاق نظر دارند، صرفه جویی در هزینه و وقت است. در ادامه برخی از آنها را ذکر می کنیم:

بدون رفت و آمد

بارزترین مزیت مشاغل خانگی عدم وجود هرگونه رفت و آمد است که باعث صرفه جویی در زمان و صرفه جویی در هزینه ی های آمد و شد می شود. رفت و آمد برای بسیاری از مشاغل خانگی فقط در حد جا به جایی بین اتاق ها می باشد مگر اینکه برای بازدید و یا قرارداد جدید سفر بین شهری انجام دهید.

کاهش هزینه های جاری

همه ی مشاغل خانگی در این مزیت سهیم هستند که از پرداخت هزینه ی اجاره و یا خرید محل کسب و کار معاف هستند و این هزینه های جاری را تا حد زیادی کاهش می دهد. از آنجایی که دفتری برای اجاره وجود ندارد در هزینه هایی مانند آب و برق و یا سایر هزینه های مجوز های تجاری نیز صرفه جویی می شود.

حذف مالیات بر درآمد

راه اندازی و کارآفرینی در کسب و کار خانگی می تواند راهی عالی برای جبران هزینه های کسب و کار در خارج از منزل می باشد. به طور مثال کسب و کار های خانگی مالیات بر درآمد ندارند که این امر به حذف درآمد بیشتر شما کمک می کند.

عدم نیاز به سرمایه هنگفت

برای راه اندازی کسب و کار خانگی احتیاجی به سرمایه ی زیاد نیست زیرا فاکتور های اولیه اعم از اجاره و یا خرید دفتر، استخدام و بیمه نیروی کار، مواد اولیه زیاد و هزینه ی انبار در آن حذف می شود.

خانه داری

اگر خانه دار هستید و بچه دار، راه اندازی یک کسب و کار خانگی بسیار توصیه می شوند. کسب و کار خانگی انعطاف زیادی برای مراقبت بیشتر از بچه ها و زمان زیادی را برای در کنار خانواده بودن به شما می دهد.

کاهش ریسک

یکی از دلایلی که اغلب افراد سراغ راه اندازی کسب و کار نمی روند از دست دادن سرمایه است. کسب و کار خانگی این ریسک را کاهش می دهد. زیرا کسب و کار خانگی نیاز به سرمایه ی هنگفت اولیه اعم از خرید و انبار جنس، خرید و یا رهن محل کار ندارد.

کار پاره وقت

بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان به دنبال کار پاره وقت هستند کاری که بتوان از آن به درآمد رسید اما خیلی وقت گیر نباشد. راه اندازی کسب و کار خانگی خصوصا آنلاین می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

متناسب با تخصص و هنر

افرادی که به دنبال راه اندازی کسب و کار خودشان هستند اگر بر روی دانش، تخصص و هنر خود تکیه کنند راه موفقیت بر آنها هموار خواهد شد. مهارت ها و استعداد های افراد سبب بروز ایده ی نو می شود. اگر این ایده با چاشنی خلاقیت نیز همراه شود موفقیت آمیز است.

معایب کسب و کار خانگی

برخی از معایب کسب و کار خانگی به شرح زیر هستند:

گوشه گیری و انزوا طلبی

برخی از افرادی که به کسب و کار خانگی مشغول هستند از احساس انزوا و به دور از حلقه ی جامعه رنج می برند. البته این احساس بیشتر شامل افرادی می شود که ساعات زیادی از شبانه روز را در منزل هستند و ارتباط زیادی با دنیای بیرون ندارند.

تداخل کسب و کار با زندگی شخصی و خانوادگی

افراد زیادی که درگیر کسب و کار خانگی هستند توانایی تمیز دادن بین ساعات کاری در منزل با ساعاتی که زندگی عادی و شخصی خود را ندارند.

درست است که یکی از مزیت های کسب و کار خانگی عدم محدودیت زمانی است و هر ساعتی از شبانه روز می توان کار کرد؛ اما این نوع کار کردن سبب محو شدن خطوط بین خانه و محل کار می شود و این امر برای سلامت روح و آرامش اصلا خوب نیست.

فعالیت های ذهنی زیاد

افرادی که در منزل درگیر کسب و کاری هستند، مدام در حال فکر کردن و برنامه ریختن برای کسب و کار خود هستند زیرا مسئولیت تمام کار به عهده ی صاحب آن می باشد. مشغله ی زیاد ذهنی از معایب کسب و کار خانگی می باشد. افرادی که برای دیگران در منزل کار می کنند آسودگی ذهنی بیشتری دارند.

برداشتن 6 قدم اولیه برای راه اندازی کسب و کار خانگی

برای آنکه بتوان تجارت خود را در خانه راه اندازی کرد نیازمند برنامه ریزی، آماده سازی و در مواقع ضروری فعالیت های قانونی است.

قدم اول برای شروع هرکای معمولا دشوار به نظر می رسد ولی اگر همان قدم اول برداشته شود، بقیه روند آسان و قابل مدیریت می شود.

قدم اول: تصمیم گیری درباره ی یک ایده ی ناب

اولین قدم برای شروع کسب و کار خانگی این است که انتخاب کنید که در منزل چه کاری می خواهید انجام دهید.

به اندازه ی تمام انسان های روی زمین ،ایده برای کسب و کار خانگی وجود دارد؛ ولی باید توجه کرد که بعضی از مشاغل خانگی محبوب تر و یا امکان پذیر تر هستند برای مثال مشاغلی که مربوط به فناوری اطلاعات می شوند و یا مشاغلی که تولیدی و ساخت و ساز هستند.

برای آنکه بتوان کسب و کار خود را پیدا کرد، توجه به استعداد ها، مهارت ها و یا علایق؛ بهترین ایده ها برای شروع تجارت خانگی هستند. البته به این نکته که این ایده از خانه قابل اجرا باشد را نیز باید توجه کرد.

حال که برای خود یک ایده انتخاب کرده اید باید مطمئن شوید که ارزش سرمایه گذاری را دارد.

تحقیقات بازار

برای ارزیابی سرمایه گذاری باید از تحقیقات در بازار شروع کنید. در تحقیقات در بازار است که می توان متوجه شد برای محصول و یا خدمات ما تقاضایی وجود دارد یا نه؟.

در تحقیقات در بازار می توان متوجه شد رقبای شما چه کسانی هستند و یا ارزش محصول و خدمات شما چقدر است. در این مرحله نیز حتی می توان بازار هدف را شناسایی کرد.

تعیین هزینه ها

هزینه های کسب و کار خود را یادداشت کنید. قبل از آنکه کسب و کار خود را شروع کنید هزینه های شروع کسب و کار و ادامه ی آن را بررسی کنید. بعضی از کسب و کار های خانگی مانند نویسندگی هزینه های زیادی ندارند اما برخی از کسب وکار ها مانند تولید محتوای ویدئویی و یا َآشپزی، مواد اولیه ی هزینه بری دارند.

آزمایش ایده

ایده ی خود را قبل از به اجرا گذاشتن در سطح وسیع، حتما آزمایش کنید. برای آنکه بتوان تشخیص داد ایده ی شما قابل اجرا و یا قابل سرمایه گذاری است حتما آن را در سطح محدود و جزئی آزمایش کنید. اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار خدماتی را دارید ابتدا آن را رایگان در اختیار مردم قرار دهید و یا برای فروش محصولات خود از مقدار کم شروع کنید تا متوجه بازخورد ها شوید.

قدم دوم: یک طرح تجاری بنویسید.

زمانی که یک ایده ی سودآور را انتخاب کردید حال نوبت نوشتن طرح تجاری است. نوشتن طرح تجاری برای پیشرفت کسب و کار خانگی لازم و دورنما کسب و کار شما را مشخص می کند.

طرح تجاری چیست؟

تمام اطلاعاتی که برای شروع کسب و کار به آن نیاز دارید را طرح تجاری می گویند. این طرح شامل تحلیل بازار، بازاریابی و فروش، نوشتن یک برنامه ی مالی و پیش بینی آینده می باشد.

نوشتن طرح تجاری به شما کمک می کند در مورد نحوه و عملکرد کسب و کار تجاری خود، به جزئیات بیشتر توجه کنید. نوشتن طرح تجاری به مشابه یک نقشه راه است که راه موفق یک کسب و کار خانگی را برای شما ترسیم می کند.

قدم سوم: انتخاب نام و برند تجاری

برای انتخاب نام کسب و کار باید این نکته را توجه داشته باشید که این نام به یادماندنی و همیشگی خواهد بود و یا اینکه این نام باید تا حدودی معرف کسب و کار شما باشد.

قدم چهارم: ثبت برند تجاری (اختیاری)

این قسمت مخصوص کسانی است که می خواهند شرکتی تاسیس کنند و یا اینکه می خواهد کسب و کار خود را به صورت قانونی ادامه دهند.

قدم پنجم: انجام امور مالی

برنامه ریزی و آینده نگری امور مالی، امری مهم و ضروری برای کسب و کار خانگی است.

جداسازی درآمد

در کسب و کار خانگی نکته ی دیگری که اهمیت دارد جداسازی درآمد وامور مالی و شخصی از در آمد کسب و کار خانگی است. شاید کسب و کار خانگی شما تک نفره باشد ولی این جداسازی، برنامه ریزی مالی کسب و کار خانگی شما را هدفمند تر می کند.

یکی از اولین راه ها برای انجام امور مالی افتتاح حساب است. شما از این حساب برای مدیریت هرگونه پولی که وارد کسب و کارتان می شود و یا برای پرداختی های مواد اولیه و یا کارکنان خود استفاده می کنید.

از آن جایی که کسب و کار خود را از خانه مدیریت می کنید این حساب باید برپایه ی بانکداری آنلاین، باشد.

تامین مالی

مرحله ی دوم از انجام امور مالی تامین مالی می باشد. درست است که کسب و کار شما خانگی است و مزیت کسب و کار خانگی معاف شدن از برخی از هزینه های هنگفتی نظیر خرید و یا اجاره ی دفتر است ولی برای شروع کار خود، نیاز به تامین مالی برخی از هزینه های راه اندازی کسب و کار را دارید. اگر کسب و کاری را راه اندازی می کنید که نیاز به سرمایه اولیه دارد باید گزینه های مالی خود را بررسی کنید.

قدم ششم: انتخاب محل کار

با انجام مراحل گذشته، حال شما آماده ی راه اندازی کسب و کار خود به صورت اجرایی هستید.

در این قسمت باید دفتر کار خود را در منزل آماده کنید. در نظر گرفتن یک فضای کاری خاص، برای بالا بردن سطح بهره وری و جدا سازی کار از خانه بسیار مهم است.

مکان مناسبی که بتوان کار خود را در آن راه اندازی کنید باید دنج، آرام، قابل پیاده سازی کسب و کار شما و مکانی برای به حداقل رساندن حواس پرتی باشد.

نکاتی مهم برای راه اندازی یک کسب و کار موفق و سودآور

تمام مراحلی که عنوان شد برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی کاربرد دارد حال اگر بخواهیم کسب و کار خود را در سودآور و بهره وری آن را بالا ببریم باید نکات زیر را رعایت کنیم:

بیمه تجارت

سرمایه گذاری در بیمه می تواند برای کاهش خطرات احتمالی که کسب و کار شما را تهدید می کند مناسب باشد و همچنین بیمه از دارایی ها و اموال کسب و کار شما محافظت می کند.

ایجاد وبسایت تجاری و یا انتخاب برند اجتماعی برای تبلیغات آنلاین

یکی از بهترین راه ها برای ارتقای کسب و کار خود، ایجاد یک نمایه اجتماعی آنلاین می باشد. عرضه و معرفی محصولات و یا خدمات از طریق رسانه های اجتماعی و یا همان فضای مجازی، ارتباط با مشتری را آسان می کند.

بازاریابی

بازاریابی، یکی از نکات ضروری برای رونق کسب و کار است. کسب اطلاعات در مورد مشتریان خود، اینکه چه چیزی برای آنها موثر و مفید است می تواند به بازاریابی کمک کند.

بحران های رو به رشد جهانی در زمینه ی کسب و کار مانند ویروس کرونا، افراد زیادی را به فکر استخدام در ادارات دولتی و یا سازمان های خصوصی انداخته است؛ ولی آیا همه شانس استخدام در یک اداره را دارند؟ در این جاست که لزوم راه اندازی یک کسب و کار شخصی به شدت احساس می شود. این کسب وکار باید توانایی توسعه و درآمدزایی را داشته باشد. کسب و کار خانگی یکی از همین درآمدزایی هاست.

این مقاله برای زنان خانه دار و یا دانشجویانی که خواهان کار پاره وقت، کارمندان و یا افراد بیکاری که در منزل، و جویای کار هستند نوشته شده است. ما در این مقاله به عنوان یک راهنما و معلم صفر تا صد راه اندازی کسب و کار خانگی را آموزش می دهیم. در ادامه ی مقاله همراه باشید.

کسب و کار خانگی چیست؟

در کسب و کار خانگی فرد می تواند شغل خود را در منزل انجام دهد و یا اقدام به کارآفرینی نماید. در واقع می توان گفت به هرگونه فعالیت اقتصادی در منزل که منجر به درآمدزایی شود، کسب و کار خانگی می گوییم.

چرا کار در منزل؟

زمانی که از کارآفرینی و یا درآمد زایی صحبت می شود اغلب مردم به مشاغل خارج از منزل و یا همان مشاغل سخت و فرسوده فکر می کنند در حالی که امروزه به دلیل رشد و پیشرفت تکنولوژی خبری از مشاغل سخت و طاقت فرسا نیست.

امروزه می توان در منزل به درآمدزایی رسید. به دلیل ظرفیت و تنوع بالای مشاغل خانگی، بسیاری از مردم جهان از همین کسب و کار های خانگی به درآمدزایی رسیده اند. در ایران نیز کسب و کار خانگی سابقه ی قدیمی دارد و می توان گفت زنان روستایی جزو اولین افراد در حوزه ی راه اندازی کسب و کار های خانگی هستند.

زنان و دختران روستایی با تولید صنایع دستی، بافت فرش و گلیم و یا تولید محصولات لبنی و فروش آن به شهر پرچمدار راه اندازی کسب و کار خانگی هستند.

در کسب و کار خانگی می توان از کاری که از آن لذت می بریم به درآمد برسیم.

کسب و کار در منزل یک نوع سرمایه گذاری محسوب می شود زیرا از منزل خود می توان به عنوان یک پایگاه و یا دفتر برای راه اندازی کسب و کار استفاده کرد.

برخی از مشاغل خانگی که به صورت آنلاین نیز فعالیت می کنند بدون آنکه جنس زیادی خریداری کنند و انبار کنند اقدام به فروش محصولات خود در منزل می نمایند.

مزایای کسب و کار خانگی

راه اندازی یک کسب و کار آن هم از نوع خانگی به طور طبیعی طرفداران و مخالفان خودش را دارد. اما دو فاکتوری که هم موافقان و هم مخالفان بر آن اتفاق نظر دارند، صرفه جویی در هزینه و وقت است. در ادامه برخی از آنها را ذکر می کنیم:

بدون رفت و آمد

بارزترین مزیت مشاغل خانگی عدم وجود هرگونه رفت و آمد است که باعث صرفه جویی در زمان و صرفه جویی در هزینه ی های آمد و شد می شود. رفت و آمد برای بسیاری از مشاغل خانگی فقط در حد جا به جایی بین اتاق ها می باشد مگر اینکه برای بازدید و یا قرارداد جدید سفر بین شهری انجام دهید.

کاهش هزینه های جاری

همه ی مشاغل خانگی در این مزیت سهیم هستند که از پرداخت هزینه ی اجاره و یا خرید محل کسب و کار معاف هستند و این هزینه های جاری را تا حد زیادی کاهش می دهد. از آنجایی که دفتری برای اجاره وجود ندارد در هزینه هایی مانند آب و برق و یا سایر هزینه های مجوز های تجاری نیز صرفه جویی می شود.

حذف مالیات بر درآمد

راه اندازی و کارآفرینی در کسب و کار خانگی می تواند راهی عالی برای جبران هزینه های کسب و کار در خارج از منزل می باشد. به طور مثال کسب و کار های خانگی مالیات بر درآمد ندارند که این امر به حذف درآمد بیشتر شما کمک می کند.

عدم نیاز به سرمایه هنگفت

برای راه اندازی کسب و کار خانگی احتیاجی به سرمایه ی زیاد نیست زیرا فاکتور های اولیه اعم از اجاره و یا خرید دفتر، استخدام و بیمه نیروی کار، مواد اولیه زیاد و هزینه ی انبار در آن حذف می شود.

خانه داری

اگر خانه دار هستید و بچه دار، راه اندازی یک کسب و کار خانگی بسیار توصیه می شوند. کسب و کار خانگی انعطاف زیادی برای مراقبت بیشتر از بچه ها و زمان زیادی را برای در کنار خانواده بودن به شما می دهد.

کاهش ریسک

یکی از دلایلی که اغلب افراد سراغ راه اندازی کسب و کار نمی روند از دست دادن سرمایه است. کسب و کار خانگی این ریسک را کاهش می دهد. زیرا کسب و کار خانگی نیاز به سرمایه ی هنگفت اولیه اعم از خرید و انبار جنس، خرید و یا رهن محل کار ندارد.

کار پاره وقت

بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان به دنبال کار پاره وقت هستند کاری که بتوان از آن به درآمد رسید اما خیلی وقت گیر نباشد. راه اندازی کسب و کار خانگی خصوصا آنلاین می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

متناسب با تخصص و هنر

افرادی که به دنبال راه اندازی کسب و کار خودشان هستند اگر بر روی دانش، تخصص و هنر خود تکیه کنند راه موفقیت بر آنها هموار خواهد شد. مهارت ها و استعداد های افراد سبب بروز ایده ی نو می شود. اگر این ایده با چاشنی خلاقیت نیز همراه شود موفقیت آمیز است.

معایب کسب و کار خانگی

برخی از معایب کسب و کار خانگی به شرح زیر هستند:

گوشه گیری و انزوا طلبی

برخی از افرادی که به کسب و کار خانگی مشغول هستند از احساس انزوا و به دور از حلقه ی جامعه رنج می برند. البته این احساس بیشتر شامل افرادی می شود که ساعات زیادی از شبانه روز را در منزل هستند و ارتباط زیادی با دنیای بیرون ندارند.

تداخل کسب و کار با زندگی شخصی و خانوادگی

افراد زیادی که درگیر کسب و کار خانگی هستند توانایی تمیز دادن بین ساعات کاری در منزل با ساعاتی که زندگی عادی و شخصی خود را ندارند.

درست است که یکی از مزیت های کسب و کار خانگی عدم محدودیت زمانی است و هر ساعتی از شبانه روز می توان کار کرد؛ اما این نوع کار کردن سبب محو شدن خطوط بین خانه و محل کار می شود و این امر برای سلامت روح و آرامش اصلا خوب نیست.

فعالیت های ذهنی زیاد

افرادی که در منزل درگیر کسب و کاری هستند، مدام در حال فکر کردن و برنامه ریختن برای کسب و کار خود هستند زیرا مسئولیت تمام کار به عهده ی صاحب آن می باشد. مشغله ی زیاد ذهنی از معایب کسب و کار خانگی می باشد. افرادی که برای دیگران در منزل کار می کنند آسودگی ذهنی بیشتری دارند.

برداشتن 6 قدم اولیه برای راه اندازی کسب و کار خانگی

برای آنکه بتوان تجارت خود را در خانه راه اندازی کرد نیازمند برنامه ریزی، آماده سازی و در مواقع ضروری فعالیت های قانونی است.

قدم اول برای شروع هرکای معمولا دشوار به نظر می رسد ولی اگر همان قدم اول برداشته شود، بقیه روند آسان و قابل مدیریت می شود.

قدم اول: تصمیم گیری درباره ی یک ایده ی ناب

اولین قدم برای شروع کسب و کار خانگی این است که انتخاب کنید که در منزل چه کاری می خواهید انجام دهید.

به اندازه ی تمام انسان های روی زمین ،ایده برای کسب و کار خانگی وجود دارد؛ ولی باید توجه کرد که بعضی از مشاغل خانگی محبوب تر و یا امکان پذیر تر هستند برای مثال مشاغلی که مربوط به فناوری اطلاعات می شوند و یا مشاغلی که تولیدی و ساخت و ساز هستند.

برای آنکه بتوان کسب و کار خود را پیدا کرد، توجه به استعداد ها، مهارت ها و یا علایق؛ بهترین ایده ها برای شروع تجارت خانگی هستند. البته به این نکته که این ایده از خانه قابل اجرا باشد را نیز باید توجه کرد.

حال که برای خود یک ایده انتخاب کرده اید باید مطمئن شوید که ارزش سرمایه گذاری را دارد.

تحقیقات بازار

برای ارزیابی سرمایه گذاری باید از تحقیقات در بازار شروع کنید. در تحقیقات در بازار است که می توان متوجه شد برای محصول و یا خدمات ما تقاضایی وجود دارد یا نه؟.

در تحقیقات در بازار می توان متوجه شد رقبای شما چه کسانی هستند و یا ارزش محصول و خدمات شما چقدر است. در این مرحله نیز حتی می توان بازار هدف را شناسایی کرد.

تعیین هزینه ها

هزینه های کسب و کار خود را یادداشت کنید. قبل از آنکه کسب و کار خود را شروع کنید هزینه های شروع کسب و کار و ادامه ی آن را بررسی کنید. بعضی از کسب و کار های خانگی مانند نویسندگی هزینه های زیادی ندارند اما برخی از کسب وکار ها مانند تولید محتوای ویدئویی و یا َآشپزی، مواد اولیه ی هزینه بری دارند.

آزمایش ایده

ایده ی خود را قبل از به اجرا گذاشتن در سطح وسیع، حتما آزمایش کنید. برای آنکه بتوان تشخیص داد ایده ی شما قابل اجرا و یا قابل سرمایه گذاری است حتما آن را در سطح محدود و جزئی آزمایش کنید. اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار خدماتی را دارید ابتدا آن را رایگان در اختیار مردم قرار دهید و یا برای فروش محصولات خود از مقدار کم شروع کنید تا متوجه بازخورد ها شوید.

قدم دوم: یک طرح تجاری بنویسید.

زمانی که یک ایده ی سودآور را انتخاب کردید حال نوبت نوشتن طرح تجاری است. نوشتن طرح تجاری برای پیشرفت کسب و کار خانگی لازم و دورنما کسب و کار شما را مشخص می کند.

طرح تجاری چیست؟

تمام اطلاعاتی که برای شروع کسب و کار به آن نیاز دارید را طرح تجاری می گویند. این طرح شامل تحلیل بازار، بازاریابی و فروش، نوشتن یک برنامه ی مالی و پیش بینی آینده می باشد.

نوشتن طرح تجاری به شما کمک می کند در مورد نحوه و عملکرد کسب و کار تجاری خود، به جزئیات بیشتر توجه کنید. نوشتن طرح تجاری به مشابه یک نقشه راه است که راه موفق یک کسب و کار خانگی را برای شما ترسیم می کند.

قدم سوم: انتخاب نام و برند تجاری

برای انتخاب نام کسب و کار باید این نکته را توجه داشته باشید که این نام به یادماندنی و همیشگی خواهد بود و یا اینکه این نام باید تا حدودی معرف کسب و کار شما باشد.

قدم چهارم: ثبت برند تجاری (اختیاری)

این قسمت مخصوص کسانی است که می خواهند شرکتی تاسیس کنند و یا اینکه می خواهد کسب و کار خود را به صورت قانونی ادامه دهند.

قدم پنجم: انجام امور مالی

برنامه ریزی و آینده نگری امور مالی، امری مهم و ضروری برای کسب و کار خانگی است.

جداسازی درآمد

در کسب و کار خانگی نکته ی دیگری که اهمیت دارد جداسازی درآمد وامور مالی و شخصی از در آمد کسب و کار خانگی است. شاید کسب و کار خانگی شما تک نفره باشد ولی این جداسازی، برنامه ریزی مالی کسب و کار خانگی شما را هدفمند تر می کند.

یکی از اولین راه ها برای انجام امور مالی افتتاح حساب است. شما از این حساب برای مدیریت هرگونه پولی که وارد کسب و کارتان می شود و یا برای پرداختی های مواد اولیه و یا کارکنان خود استفاده می کنید.

از آن جایی که کسب و کار خود را از خانه مدیریت می کنید این حساب باید برپایه ی بانکداری آنلاین، باشد.

تامین مالی

مرحله ی دوم از انجام امور مالی تامین مالی می باشد. درست است که کسب و کار شما خانگی است و مزیت کسب و کار خانگی معاف شدن از برخی از هزینه های هنگفتی نظیر خرید و یا اجاره ی دفتر است ولی برای شروع کار خود، نیاز به تامین مالی برخی از هزینه های راه اندازی کسب و کار را دارید. اگر کسب و کاری را راه اندازی می کنید که نیاز به سرمایه اولیه دارد باید گزینه های مالی خود را بررسی کنید.

قدم ششم: انتخاب محل کار

با انجام مراحل گذشته، حال شما آماده ی راه اندازی کسب و کار خود به صورت اجرایی هستید.

در این قسمت باید دفتر کار خود را در منزل آماده کنید. در نظر گرفتن یک فضای کاری خاص، برای بالا بردن سطح بهره وری و جدا سازی کار از خانه بسیار مهم است.

مکان مناسبی که بتوان کار خود را در آن راه اندازی کنید باید دنج، آرام، قابل پیاده سازی کسب و کار شما و مکانی برای به حداقل رساندن حواس پرتی باشد.

نکاتی مهم برای راه اندازی یک کسب و کار موفق و سودآور

تمام مراحلی که عنوان شد برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی کاربرد دارد حال اگر بخواهیم کسب و کار خود را در سودآور و بهره وری آن را بالا ببریم باید نکات زیر را رعایت کنیم:

بیمه تجارت

سرمایه گذاری در بیمه می تواند برای کاهش خطرات احتمالی که کسب و کار شما را تهدید می کند مناسب باشد و همچنین بیمه از دارایی ها و اموال کسب و کار شما محافظت می کند.

ایجاد وبسایت تجاری و یا انتخاب برند اجتماعی برای تبلیغات آنلاین

یکی از بهترین راه ها برای ارتقای کسب و کار خود، ایجاد یک نمایه اجتماعی آنلاین می باشد. عرضه و معرفی محصولات و یا خدمات از طریق رسانه های اجتماعی و یا همان فضای مجازی، ارتباط با مشتری را آسان می کند.

بازاریابی

بازاریابی، یکی از نکات ضروری برای رونق کسب و کار است. کسب اطلاعات در مورد مشتریان خود، اینکه چه چیزی برای آنها موثر و مفید است می تواند به بازاریابی کمک کند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
کسب درآمد اینترنتی ، کسب و کار خانگی ، استخدام ، کاریابی ، همکاری در فروش ، کسب درآمد از کلیک ، رپورتاژ آگهی ،
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 117
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 22
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 246
  • بازدید سال : 729
  • بازدید کلی : 9293
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی